nr SAP: G700101A001
Jak wytłumaczyć dzieciom zawiły świat technologii?
Z odpowiedzią przychodzi edukacyjny robot Thymio. Z zewnątrz niepozorny jak szwajcarski scyzoryk, w środku kompleksowo wyposażone narzędzie ułatwiające naukę programowania. Wyróżnia się łatwością obsługi i uniwersalnością – współpracuje z 5 językami programowania. Dzięki temu może być z powodzeniem użytkowany przez przedszkolaków, jak również studentów uczelni wyższych. Robot jest gotowy do nauki programowania od razu po wyjęciu z pudełka, dzięki 6 zaprogramowanym trybom.
|
Thymio jest gotowy do użycia od razu po wyjęciu z pudełka – dzięki gotowym trybom można korzystać z robota bez znajomości jakiegokolwiek języka programowania, a nawet bez konieczności posiadania komputera. To wygodne rozwiązanie do pracy z najmłodszymi dziećmi. Uruchomiony Thymio będzie podążał za ręką lub zatrzyma się przy krawędzi stołu.
Thymio obsługuje 5 języki programowania o różnym stopniu zaawansowania: VPL, Scratch, Blockly, Aseba i Python. To właśnie dzięki temu przygodę
z Thymio można rozpocząć już w przedszkolu i kontynuować ją przez wszystkie etapy edukacji.
VPL
Tak łatwy w obsłudze, że pierwszy program można stworzyć już w 5 minut!
To oprogramowanie zawiera tryb podstawowy i zaawansowany, dający dostęp do większej liczby funkcji, takich jak warunkowanie zachowań
robota przy powtórzeniu tego samego zdarzenia, akcelerometr czy zegar. To świetny wstęp do nauki logiki i koncepcji programowania.
Scratch
Dzięki Scratch Thymio może współpracować z komputerem użytkownika – umożliwia prezentację na ekranie wartości pochodzących z czujników Thymio lub stworzenie historii oraz gry wideo, która wykorzysta Thymio jako kontroler. Scratch wprowadza nowe pojęcia, jak warunki, pętle i zmienne.
Blockly
Blockly to alternatywa dla Scratch - połączenie wizualnego i tekstowego języka programowania. Korzysta z pojęć z zakresu programowania,
takich jak warunki, zmienne, funkcje matematyczne, pętle. Umożliwia tworzenie podprogramów, aby jeszcze bardziej rozbudować strukturę kodu. Podczas tworzenia programu za pomocą łączenia bloczków z fragmentami kodu, w czasie rzeczywistym w oknie po prawej stronie generowany
jest kod w postaci pełnego języka tekstowego, co pomaga w podnoszeniu umiejętności i przejściu na wyższy poziom programowania.
Aseba
Zaawansowany język programowania opracowany dla Thymio, bazujący na JavaScript - daje precyzyjną kontrolę nad wszystkim, co znajduje się wewnątrz robota Thymio. Umożliwia uzyskanie bezpośredniej informacji zwrotnej z czujników i wyświetlanie wartości w czasie rzeczywistym.
Thymio może używać niestandardowych dźwięków zapisanych na karcie SD, reagować na wiele zdarzeń w tym samym czasie, a nawet sterować innym robotem bezprzewodowym w tej samej sieci.
Czym jest Python?
Najprawdopodobniej słyszałeś o języku programowania Python. Cieszy się on bardzo dużą popularnością w dzisiejszych czasach. Python jest:
Jego składnia jest relatywnie prosta. Aktualnie jest szeroko stosowany w wielu domenach i posiada bardzo dużą społeczność z mnogą liczbą bibliotek. Python jest także językiem interpretowanym, co oznacza, iż na komputerze zawsze musi być interpreter, który uruchamia kod bezpośrednio, bez kompilacji, w przeciwieństwie do języka takiego jak C++, w którym najpierw potrzebny jest kompilator do utworzenia pliku wykonywalnego, lecz ten plik wykonywalny można uruchomić nawet bez zainstalowanegokompilatora.
Thymio jest robotem z otwartym kodem źródłowym, dzięki temu może być stale rozbudowywany.
Uczniowie mogą kontynuować naukę programowania w domu – wystarczy komputer z zainstalowanym oprogramowaniem. Poprzez Aseba Studio zyskują dostęp do symulatora, w którym będą programować wirtualnego Thymio. Dzięki temu mogą szlifować umiejętności zdobyte na lekcjach lub - odwrotnie - rozpocząć naukę programowania, zanim zaczną używać prawdziwego robota.
Pilot zdalnego sterowania - do programowania robota w gotowym trybie fioletowym lub w VPL.
Uchwyt na pisak - robota można zaprogramować tak, by narysował dany kształt.
Slot na kartę MicroSD – na którą można wgrać muzykę, zapisać dane z czujników lub gotowy program (nie dotyczy języka programowania Scratch), który robot wykona zaraz po uruchomieniu.
Komunikacja z innymi Thymio za pomocą czujnika podczerwieni lub modułu komunikacji bezprzewodowej. Thymio może przesłać drugiemu robotowi polecenie w odległości do 50 metrów.
Kompatybilność z Lego Bricks i Technic - Thymio może stać się silnikiem napędzającym stworzoną przez uczniów maszynę. Robot posiada na kołach i obudowie adaptery do przyczepiania klocków Lego.
Model: | Thymio |
Producent: | Mobsya |
Technologia dotyku: | Pojemnościowa |
szybkość: | max 14 cm/s |
oświetlenie: | 39 programowalnych diod LED |
Ilość czujników: | 13 |
Temperatura otoczenia: | od 5 do 35° C |
Akcelerometr: | TAK |
Mikrofon: | TAK |
Czas pracy pomiędzy ładowaniami: | Więcej niż 2 godziny |
Autoamtyczny tryb uśpienia: | TAK |
Zawartość zestawu: | 1 szt. - Robot Thymio, 1 szt. - Kabel MicroUSB, 1szt. - Instrukcja obsługi |
Łączność z komputerem: | Kabel MicroUSB |
Głośniki: | 1 wbudowany głośnik |
Czujnik temperatury: | TAK |
Wejście na kartę pamięci: | MicroSD |
Akcesoria opcjonalne: | Komunikacja RF |
Oprogramowanie: | VPL, Aseba Studio |
Programy opcjonalne: | Blockly, Scratch |
Wspierane systemy operacyjne: | Windows, Mac OS, Linux |
Temperatura przechowywania: | od 5 do 35° C |
Wymiary zewnętrzne: | 11 cm x 11,2 cm x 5,3 cm |
Waga: | 270 gram |
Wymiary opakowania: | 13,5 cm x 15 cm x 7,5 cm |
ULOTKA | ULOTKA | SZABLON | SZABLON | SZABLON | SZABLON |
![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
SZABLON | SZABLON | SZABLON | SZABLON | SZABLON | |
![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
Opis programu | Rozmiar | Data | System operacyjny |
Oprogramowanie Thymio Suite dla systemu Windows NOWOŚĆ WERSJA 2.3.0 | 159 MB | 26.01.2020 |
Opis programu | Rozmiar | Data | System operacyjny |
Oprogramowanie Thymio Suite dla systemu Windows WERSJA 2.1.1 | 159 MB | 19.03.2020 |
![]() | ![]() | ![]() | ![]() | |||
![]() | ![]() |